TERBARU!!!!!JADUAL GAJI BARU SSM 2012

TERBARU!!!!!JADUAL GAJI BARU SSM 2012 | JADUAL GAJI BARU 2012 | ISU SSM TERBARU | SSM BARU 2012 | GAJI SSM TERBARU | Pasti ramai yang tercari-cari jadual gaji baru ssm 2012 selepas pengumuman perdana menteri pada 8 mac 2012 tempohari iaitu sbpa dimansuhkan. Di sini putera sediakan jadual gaji baru ssm 2012 untuk gred N17 jer. Tetapi perlu diingatkan ini hanyalah gambaran dan pengiraan putera sendiri dan bukan jadual gaji yang sebenarnya.Hanya untuk buat perbandingan sementara menunggu jadual gaji terkini yang akan dikeluarkan oleh JPA.

Kotak yang berwarna merah ialah ialah tangga gaji yang menggunakan SSM LAMA(P1) dimana kenaikan gaji tahunan ialah 49.91 bagi gred 17.

Kotak yang berwarna hijau ialah kenaikan 13% yang diumumkan oleh perdana menteri tempohari. Jadi ini bermakna gaji bagi T1 pada january 2012 selepas kenaikan 13% ialah 926.98.Pelarasan KGT dikira pada january 2012 , jadi ini bermakna jumlah gaji selepas kenaikan 13% iaitu 926.98 di tambah dengan kenaikan tahunan iaitu RM95 bagi gred 17 dan menjadikan jumlah gaji pada 2012 ialah 1021.98 sebulan.

Kotak yang berwarna kuning ialah Kenaikan Gaji Tahunan mengikut tangga gaji, dimana KGT bagi gred 17 ialah RM 95 setahun.

P/S: Jadi korang tengoklah kat mana gred gaji korang,,,tetapi hanya gambaran dari putera jer.

• Meet the Author • Hati Putera


Nama nick saya ialah Hati Putera. Merupakan seorang juruteknik komputer bahagian perkakasan. Menulis hanyalah sekadar mengisi masa lapang. Meminati SEO dan sekarang mula belajar tentang IM. Don't forget to Follow my blog with Bloglovin and lifestyle blogs blogs


21 comments… add one

  • wah….masyuk………………

    Reply
  • bila saya teliti jadual gaji diatas adalah tidak sama, masing-masing ada tanggagaji sendiri. Adalah lebih baik dibuat satu tanggagaji baru yang bermula dengan 926.98 ditambaha dengan rm95 tiap-tiap tahun. Bagi yang berada ditangga gaji gaji t2, t3 dan seterusnya hendaklah dikira dimata gaji yang paling hampir.

    Reply
  • wow….

    Reply
  • Alhamdulillahhh..

    Reply
  • syukur, alhamdulilah

    Reply
  • wah aie.. ko pon ada kt cni…

    Reply
  • ni membr aku pny blog…suport skit…

    Reply
  • HyeRule ArePeace ooooo … patut rr

    Reply
  • mana gaji gred 22nyo bos…bubohla getek…tak apala tak hak jpa tak keluar lagi…buatla bos…semangat sikit kerja kalu bos masok juga gred gaji 22.

    Reply
  • terimakasih kerajaanku

    Reply
  • alhamdulillah, syukur dgn rezeki ni..

    Reply
  • dapat la tampung duit kenduri kan….hihihi……

    Reply
  • Syukur al-hamdulillah

    Reply
  • yahoo….syukur, alhamdulillah….boleh beli kete baru..kih..kih…

    Reply
  • Amboi! Sukenye weh! Beli kete ada insurans, diri+family dah ada takaful ke?

    Reply
  • Abdul Rashid Hashim ..smua dah beres…..nak beli kete besau sikit..anak dah ramai…

    Reply
  • Dah brapa org anak skrg?…

    Reply
  • beli jgn tk beli…

    Reply
  • Amie Masturah Mohamad: dah 4..3 girl 1 boy..

    Reply
  • klu N11 lak cmner..

    Reply
  • Putra ni keje gomen ke, rasa nye pengkiraan gaji kat atas salah tu.

    Reply

Berikan Pandangan Anda Di Sini!

Sila gunakan personal name sahaja semasa meninggalkan komen. Jangan menggunakan keyword yang anda target sebagai ganti nama kerana ianya seperti "spammy". Saya lebih suka jika anda meninggalkan komen menggunakan nama sebenar. Sekiranya anda ingin melakukan link building, sila submit artikel anda di http://bookmark.hatiputera.com

CommentLuv badge