Juara Euro 2012

Ramai yang sudah tahu bahawa Euro 2012 sudah bermula dan pasti ramai lelaki kacak sudah meramalkan pasukan yang bakal bergelar juara. Untuk pengetahuan umum, satu pasukan pilihan iaitu Belanda telah tumpas 1-0 kepada Denmark pada perlawanan yang begitu sengit malam tadi. Portugal pun kalah 0 – 1 kepada Jerman awal pagi tadi menerusi jaringan Mario Gomez.
juara euro 2012 lelaki kacak

Pasukan manakah bakal Juara Euro 2012

Untuk mengetahui pasukan manakah yang bakal bergelar Juara Euro 2012 , sama-sama kita nantikan saat itu pada 2 Julai 2012 di Stadium Olimpik, Kyiv. Antara pasukan yang diramalkan untuk menjuarai Euro 2012 ialah Sepanyol, Portugal, Itali, England, Perancis , Russia dan Greece. Manakala pasukan pilihan aku ialah tidak lain dan tidak bukan ialah Portugal.

portugal juara euro 2012

Team Portugal Euro 2012

Nama Pemain Portugal Euro 2012

Di bawah ini senarai nama-nama pemain Portugal yang bakal bergelar Juara Euro 2012.

Penjaga Gol

  • Rui Patricio
  • Beto
  • Eduardo
  • Pemain Pertahanan

  • Fabio Coentrao
  • Pepe
  • Miguel Lopes
  • Bruno Alves
  • Joao Pereira
  • Ricardo Costa
  • Rolando
  • Midfield

  • Raul Meireles
  • Joao Moutinho
  • Custodio
  • Hugo Viana
  • Ruben Micael
  • Miguel Veloso
  • Penyerang

  • Cristiano Ronaldo
  • Hugo Almeida
  • Helder Postiga
  • Nani
  • Silvestre Varela
  • Ricardo Quaresma
  • Nelson Oliveira
  • Fakta perlawanan Portugal VS Jerman Euro 2012

    fakta juara euro 2012

    Contest Ringkas Denaihati Juara Euro 2012

    Sebenarnya artikel ini aku buat sebagai menyahut cabaran dari Denaihati yang bertajuk Euro 2012 Juara pilihan Lelaki Kacak. Contest ringkas ini akan tamat pada 11.59pm, 14/6/2012 . Jom sama-sama menyertai contest ringkas ini.

    25 thoughts on “Juara Euro 2012

    1. aku harap ko menang contest pakcik denaihati tu. hoho..

    2. mmg saingan belanda ni .. :)

    3. Aku memang peminat Jerman dari dulu sampai sekarang :)

    4. Aku jangka SPAIN menang tapi corak permainan
      Portugal best.. wa suka beb.. har3

    5. Ok brother.. gd luck utk team lu..

    6. cristiona ronaldo kena perform baru portugal mmg menang.. haha

    7. Senarai pemain portugal mmg tak dinafikan amat2 terbaik.

      Aku teka Itali yang bakal juara walaupun aku tak minat Itali…hehehe

    8. christian ronaldo… go go go..!!
      join juga ya di http://www.cybercityindonesia.com
      jejaring sosialnya indonesia, milik anak bangsa

      dinda
      http://cybercityindonesia.com/profile/44838

    9. wah, ada pertandingan lagi rupanya
      selamat berjaya

    10. contest paling sempoi nih….hope Spanyol menang laa….kekeke

    11. hai cam yakin bersih jer hee…apa2 semoga hti yg menontot nnti akan sorkak gembira puya

    12. Wahh theme lain pulak keni???semoga pasukan pilihan berjaya nanti..hehe

    13. Izzuddin Fauzi says:

      Good Luck bro… AKu x tengok bola.. Aku x tau nk komen apa… Hehehehe :)

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    CommentLuv badge