Bonus Raya Penjawat Awam 2013

Informasi salah tentang bonus raya 2013. Pertama kali saya ingin memohon maaf di atas penerbitan artikel bonus raya 2013 ini. Sebenarnya artikel itu saya rujuk dari berita harian yang mana artikel tersebut sebenarnya ialah artikel untuk tahun 2012. Kalau dikaji balik berkenaan dengan pemberian bonus tersebut pada 9 Ogos 2013 adalah tidak wajar kerana tarikh tersebut adalah tarikh hari raya ke-2. Jadi kepada pembaca blog ini harap abaikan berita dibawah.

ABAIKAN ARTIKEL DIBAWAH INI, BELUM TENTU ADA BONUS UNTUK PENJAWAT AWAM 2013

Bonus raya penjawat awam 2013. Alhamdulillah berita baik buat semua kakitangan awam dengan pemberian bonus raya penjawat awam 2013 sebanyak setengah bulan gaji ataupun dengan bayaran minimum sebanyak RM500 oleh kerajaan. Berita baik ini diumumkan oleh Datuk Seri Najib Razak.

bonus raya penjawat awam 2013

Semoga pemberian bonus raya 2013 ini memberi manfaat

Datuk Seri Najib juga mengumumkan bahawa kerajaan juga bersetuju untuk memberi bayaran khas kepada pesara kerajaan sebanyak RM500. Bayaran tersebut akan dilakukan pada 9 Ogos 2013.

Pastinya berita ini akan memberi manfaat yang besar kepada lebih 1.2 juta penjawat awam dan 650,000 pesara kerajaan. Keseluruhan bayaran itu membabitkan perbelanjaan sebanyak RM2.2 billion sebagaimana yang dilaporkan oleh Berita Harian.

Semoga dengan pemberian Bonus raya 2013 ini dapat membantu penjawat ataupun kakitangan awam membuat persediaan untuk menyambut hari raya aidilfitri nanti.

Incoming search terms:

Comments

  1. Terima kasih Hati Putera kerana mengumumkan bonus Raya Penjawat Awam 2013.. Ramai penjawat awam tentu lega pada musim perayaan ini… ;)
    Anuar recently posted…Tips Lulus Peperiksaan Bertulis Penolong Akauntan W27 : Elakkan Study Last MinitMy Profile

  2. ohh…. penjawat awam dapat bonus ke? Nampak sangat kan saya dah jarang sangat baca suratkhabar dan tengok berita. Hinggakan hal-hal remeh macam ni pun terlepas pandang :)
    Mama Murai recently posted…Cara daftar maybank2uMy Profile

  3. keretahitam says:

    Syukur Alhamdullillah…dapat meringankan sedikit perbelanjaan untuk sambutan raya tahun ini..kena beringat dan berjimat. jangan sibuk nak shopping je..beli ikut keperluan sahaja……

  4. Perghhh dapat bonus lagi ke?rezeki org gov..hehe
    Hafizul recently posted…4 Idea Sambutan Ulangtahun PerkahwinanMy Profile

  5. baguslah tambah lagi elaun spr….masyuk..
    hafiz recently posted…Selamat ulangtahun perkahwinan ke 6My Profile

  6. yeyyy dapat duit lebih kali ni
    Datin Tyka recently posted…Top 50 Digi WWWOWMy Profile

  7. My Ritz says:

    untung la penjawat awam…penjawat swasta apa pun tak der…hik hik

  8. syukur jika dapat memag rezki untuk raya :)
    suri recently posted…Total Earnings RM75.00My Profile

  9. semoga bonus raya tersebut bisa dipergunakan untuk memenuhi kebutuhan harian dengan baik, jangan boros tu…
    Rina recently posted…How To Create jQuery Featured Content Slider For WebsiteMy Profile

  10. Memang dapat membantu mereka untuk persiapan raya. Tapi aku tak keje dgn government.

  11. wah best lah sape kerje dgn kerajaan :)
    AUC recently posted…Statistik Blog AUC Bulan Jun 2013My Profile

  12. salam..ni berita tahun lepas…harap maklum…9 ogos tu raya kedua…xpenah2 dapat bonus time raya kedua…selalu seminggu @ 10 sebelum raya…

  13. Raya bukan 8 Ogos 2013 kee… buat ape bagi 9 Ogos 2012… tapi aku rase ramai dah quote artikel berita harian tahun lepas pasal bonus raya lepas.. tahun ni belum ade berita lagi

  14. lai lai lai… kuih raya.. baju raya.. langsir raya…
    KiD recently posted…Mencari Idea di Kenny Rogers RoastersMy Profile

  15. Alhamdulillah….syukur alhamdulillah
    daddydee recently posted…Dari Jurutera Kepada UsahawanMy Profile

  16. untuk pengetahuan rakan-rakan artikel diatas itu adalah berita tahun lepas.cuba perhatikan bayaran akan dilakukan 9 ogos.hari raya tahun ni jatuh 8 ogos,maknanya raya kedua lah baru dapat,sebenarnya masih lagi dalam kajian pm.apapun kita berdoa agar dapat bonus sebelim raya,tq…

  17. serius ke ni dpt bonus……..xdgr pn d berita……

  18. waiman takwa says:

    Salam.. Syukur.. Terima kasih kerajaan kerana mengambil kira kesusahan hidup rakyat terutama penjawat awam. Hasilnya nanti insya Allah jatuh juga kepada para peniaga yang bukan penjawat awam. Sama-sama merasa rezeki raya.

  19. rezeki
    moga penjawat awam akan berkhidmat dengan lebih cemerlang
    TehR recently posted…Kempen Blogbuster Nuffnang Switch To UMy Profile

  20. Rezeki tu. Moga dibelanjakan sebaiknya bagi tujuan yang baik. Orang kerja swastu pun dapat bonus juga, cuma tak bising-bising

  21. Saya suka kalau bonus dapat pada hari raya kedua, so tidaklah org Melayu berbelanja sakan kat kedai cina. Dapat duit bonus tu blhlah simpan sikit.

  22. alhamdulillah, rezeki raya :)
    Sop recently posted…Acara pandu uji kereta Honda CivicMy Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge